, amortyzaory do Opla Astry 

amortyzaory do Opla Astry

Czytasz posty wyszukane dla zapytania: amortyzaory do Opla Astry




Temat: Na ile starczają wahacze
Nie jestem w tym specem, ale z tego co słyszałem to sama wymiana wahacza mało daje jesli nie jest przeprowadzona razem z innymi elementami, m.in. amortyzatorami. Pewnie wiele spraw ma na to wpływ, jak np zużyte łożyska kół, szerokie opony, temperament kierującego.
Coraz częściej jednak słyszę, że wahacze wytrzymuja ok roku. Tak się zastanawiam jak to jest bo jesli taka część się uszkadza po roku to co jesli ludzie jeżdzą po 5-7 lat nie robiąc nic? To jest normalny okres w normalnych autach kiedy w zawieszeniu nic sie nie powinno dziać. Nasuwa mi sie więc pytanie- czy to normalka czy może badziewiaste części lub błąd w sztuce wymiany?
Jeśli mam wymieniać wahacze po 100zł/szt co rok, nawet co dwa lata to wolę sprzedać i kupić normalne auto!
Tak dla poprawy humoru- Astra 1.4 którą kupilismy w 2000r po naprawie (miała wypadek) zrobiła u nas 100.000. Nie wiem jaka była przeszłość, ale u nas dostała w kość ostro. Do tej pory zmieniane były tylko wahacz po kontakcie do jakiego doprowadził mój brat z krawężnikiem. Niestety przy 50km/h wahacz nie wytrzymał i sie zgiął Włożyliśmy uzywkę od Astry GSI i działa super. Nowy w sklepie (oryginał od producenta ale nie markowany Opel) kosztuje 170zł. Dopiero teraz postanowiliśmy zmienić amortyzatory itp. Żadnych stuków, dzwięków itp. Działa dobrze choć czuć że ten przebieg podziałał na amorki - koszt kompletu 4szt - 300zł!!





Temat: Astra G- Układ kierowniczy-łożysko
Witam
Chciałbym się dowiedzieć ile może kosztować i gdzie dostanę kupić łożysko układu kierowniczego.

Nie wiem czy do wymiany jest ten element ale mam taki problem ze jak skręcam na postoju przy włączonym silniku kierownicą w prawo to w pewnym momencie słysze i czuje na kole kierowniczym taki przeskok jakby ktoś walnął w koło. Jak kręce w lewo to tego nie ma .
Jak jadę samochodem i skręcam w prawo to czasami słyszę taki przeskok i czuje to na kierownicy , jak skręcam w lewo to tego nie ma .

Jestem po wymianie końcówek drążków kierowniczych jaki i górnych mocowań amortyzatorów.

Nie ma już luzów w zawieszeniu a taki coś mu dolega. Nie wie co to może być, lub ewentualnie jak sprawdzić czy to łożysko kolumny kierownicy.
Mój mechanik nie wie co to jest i mówi ze jeździć nie ma żadnych luzów a tym się nie przejmować.
Jest jakiś warsztat w okolicach katowic, gliwic kto by mi to sprawdził.?

Byłem na stacji diagnostycznej OPLA Kanclerz w Rudzie Śląskiej aby sprawdzić co to jest i po sprawdzeniu diagnosta nic nie stwierdził , a były uszkodzone końcówki drążka kierowniczego jaki i górne mocowania amortyzatorów.

A i jeszcze jedno mam wersje hatchbak i z tyłu w bagażniku jest taki plastik na całej długości jak się go ściąga bo strasznie mi skrzypi podczas jazdy, da się coś z tym zrobić.

Za informację z góry dziękuję.





Temat: astra F caravan amortyzatory tyl - podnoszone
w mojej astrze F caravan padly z tylu amortyzatory
z tym ze mam taki bajer (ponoc dostepne tylko w niektorych modelach) ze powietrzem moge sobie podniesc autko (jak jest na przyklad mocno zaladowane)
zajechalem wiec do opla zeby cos takiego kupic i powiedzieli mi ,ze takich juz nie maja,
ale znalazlem monroowy (1200 zl za komplet) juz je kupilem i teraz pojawil sie problem bo na amortzatorach sa inne koncowki niz na tych wezykach, ktorymi jest doprowadzone powietrze do nich od wentyla, ktory znajduje sie w bagazniku!!!!!!!

moze ktos z was juz cos takiego cwiczyl
wie jak sobie z tym poradzic
moze mi jakos doradzic co z tym teraz zrobic?

bo nie chce zakładac jakichs zwyklych ,gdyz bajer z tym podnoszeniem czesto mi sie przydaje dlatego tez zdecydowalem sie na takie a nie inne

a swoja droga jak je odkrecic
bo czytalem juz na innych postach ze to calkiem latwe
owszem na dole bo sroba jest na wierzchu a do gory????????
przeciez to jest tam zamkniete w tej podluznicy i takie dojscie ze szkoda gadac...
jak to zrobiliscie???????

poprawiłem orty,zibi



Temat: Autko dla zony


A moze jakis konkurs na najgorsze siedzenia? Proponuje Forda Sierre i
Mondeo. Palma pierwszensta jednak dla Poloneza :).


Moj typ: Escort'91  z welurowa tapicerka.  Duzo gorsze od poldka'91.
Aha, przy poldku tez wypada podac rocznik.


| paskudnie twarde zawieszenie,

Nie mialem okazji jechac Astra, ale podobno zaw. Opla jest komfortowe
(zwlaszcza w por. do Golfa). Tak slyszalem! :)


Nie jezdzilem normalnym Golfem, wiec nie wiem. Raz jechalem egzemplarzem
na oponach 205/50 i z amortyzatorami gazowymi Sachsa, ale to trudno
porownywac z normalnym samochodem :-)

W porownaniu z poldkiem, escortem i R19 Astra jest twarda i zle
sobie radzi z dlugimi 'falami' nawierzchni.

Grzegorz Bodaszewski





Temat: Zawieszenie
Witam.
Mam Astre 3. Zakupilem ja 2 miesiące temu. Po tym okresie mam kilka spostrzeżeń:
1) silnik 1,6 115 km - w zaden sposób nie moge osiagnoc spalania średniego wg katalogu, owszem w miescie bez klimy sie mieszcze wg ksiazki tj. 8,6l /100, ale wlasnie wrócilem z Warszawy, predkosc umiarkowana 110km/h, i spalanie 7,6l. Ponizej tego parametru nie daje rady zejsc, w katalogu na trasie ma palic 5,6l /100 hi hi hi ktos sie pomylil.
2) autko prowadzi sie bajecznie (prawie) mam pakiet enjoy z bajerami, naprawde fajnie pomyka w porównaniu do poprzedniego fiata tj. brava. Zastanawialem sie nawet nad nowym bravo ale urzekl mnie srodek w oplu zakochalem sie od pierwszego ......
A teraz cos na temat prawie.
a)Chodzi mianowicie o amortyzatory, jak dla mnie za miekkie a nie moglem dokupic sportowego (tylko 1000zł) zawieszenia bo na ten model dostalem promocje, na zakretach musze redukowac do 50-60/h bo wrazenia powyzej tej predkosci troszke odsrodkowe. Ni wiecie jaki bylby koszt wymiany w oplu tego? I czy jest wogóle taka mozliwosc?
b) Nastepny walek w danych: zbiornik paliwa : nie wiem jak ale 52l tam nie wejda oj nie, kaze komus kto to pisal zmiescic tam 52l to stawiam łódke bols.
c) I cos co chyba wszystkie auta maja, przy wlaczonej klimie latem przy ruszaniu oj trzeba go krecic na wysokie obroty bo slabnie , nie wiem jak moga dac tam 1,4 z klima chyba musza pchac pod gorke.
4) Za trzy dni jade na chorwacje mam nadzieje ze mnie nie zawiedzie.

Polecam zakup ale tylko ze sportowym zawieszeniem, mam nadzieje ze cos zdzialam.



Temat: Chce kupic ASTRĘ 1.6 kombi 96-99:)
Witam!!!
Mam na sprzedaż Astre 1.6 Kombi rocznik 1995. Autko na drodze bardzo fajnie sie sprawuje, jeśli chodzi o spalanie to na trasie ok.6,5L a w mieście 7,5-8,0L zależy od wagi nogi:)
Autko nie ma instalacji gazowej.Silnik spisuje się bardzo dobrze, nie ma wycieków, chodzi równo i cicho. Zawieszenie dobre,nic nie stuka i nie puka (na przeglądzie komputer wykazał po 80% na każdy amortyzator).Dorzucam do auta oryginalne alufelgi opla(jak nowe bez żadnych zadrapań).Stan karoserii dobry(kilka zadrapań na lakierze).Kolor- fioletowy metalik. Autko jest sprowadzone i w pełni przygotowane do rejestracji.Możliwość przesłania zdjęć na maila.
Więcej informacji pod nr.tel. 660 911 282 lub na GG 170 836 E-mail- guest41@wp.pl
woj.Podkarpackie cena: 7300zł do negocjacji



Temat: hałas po wymianie amortyzatorów i sprężyn
Witam! Wymieniłem dzisiaj z przodu sprężyny + amorki + odboje + łożyska i... przód poszedł znacznie do góry (ok. 5 - 6 cm) Wygląda poczwarnie! Czy to normalne, że przy nowych aż tak idzie w góre? Ile czasu musi upłynąć, zanim opadną do właściwego położenia? I jeszcze jedno, słyszę, że przy skręcaniu kołami zarówno w jedną jak i drugą strone coś jakby hałasowało (tarło), czy to może być od wymiany tych elementów? Dodam, że wymieniałem w cieszącym się dobrą opinią serwisie opla. (Samochód to Astra 1.6, 3-drzwiowa, 1994r) Dzięki za info! )

w temacie opisuj problem,a nie pytaj,czy to normalne//zibi



Temat: Moje nowe szczęście

Umiejscowiony na desce niepozorny przycisk SPORT uruchamia system IDS+ (Interactive Dynamic Driving System), który zamienia niepozorną z początku Astrę w prawdziwą bestię. Delikatnie nijaki układ kierowniczy momentalnie staje się bardziej precyzyjny (zmniejsza się siła wspomagania), pedał gazu staje się znacznie bardziej wrażliwy, a całe auto po prostu przykleja się do asfaltu (uruchamia się interaktywny system tłumienia amortyzatorów CDC - Continous Damping Control). Kompaktowy Opel staje się jeszcze bardziej stabilny, jeszcze szybszy i po prostu sprawia jeszcze więcej frajdy. IDS+ połączono z system ESP oraz kontrolą trakcji, więc margines bezpieczeństwa na drodze jest bardzo duży. W szybkich zakrętach auto praktycznie nie przechyla się, a my czujemy się jak byśmy prowadzili najszybszą odmianę OPC.

zapomniales wpomniec ze hamulce sie robia bardziej czule i skraca sie dlugosc miedzy biegami



Temat: Moje nowe szczęście
Umiejscowiony na desce niepozorny przycisk SPORT uruchamia system IDS+ (Interactive Dynamic Driving System), który zamienia niepozorną z początku Astrę w prawdziwą bestię. Delikatnie nijaki układ kierowniczy momentalnie staje się bardziej precyzyjny (zmniejsza się siła wspomagania), pedał gazu staje się znacznie bardziej wrażliwy, a całe auto po prostu przykleja się do asfaltu (uruchamia się interaktywny system tłumienia amortyzatorów CDC - Continous Damping Control). Kompaktowy Opel staje się jeszcze bardziej stabilny, jeszcze szybszy i po prostu sprawia jeszcze więcej frajdy. IDS+ połączono z system ESP oraz kontrolą trakcji, więc margines bezpieczeństwa na drodze jest bardzo duży. W szybkich zakrętach auto praktycznie nie przechyla się, a my czujemy się jak byśmy prowadzili najszybszą odmianę OPC.

[ Dodano: 2008-02-02, 17:01 ]



Temat: Astra III Kombi - wezwanie do serwisu ....
Witam :-)
Właśnie dostałem sympatyczny liścik od mojego dilera Opla z wezwaniem do
serwisu w celu sprawdzenia kompletacji przedniego zawieszenia. W razie
wykrycia błędu zostaną wymienione amortyzatory :-) Znowu coś im nie
poszło tak jak trzeba :-)

Pozdrówka
WOJtek





Temat: [Lanos] I Amortyzatory z Opel Kadett
witam. Podłącze się pod temat czy amortyzatory i spreżyny od opla astry wejdą jak tak to jaki rocznik opla musi być i czy jest jakaś odczuwalna różnica. Mam szanse kupić zestaw do opla astry za dobrą cene i nie wiem czy bedzie pasowało. z góry dzięki.



Temat: Sprężyny sportowe do opla astry
Witam ma do sprzedania komplet sprężyn sportowych do opla astry (czerwone i zielone)
KAŻDY MODEL oraz amortyzatory przednie sportowe
Cena za sprężyny 100-120 zł za komplet
amortyzatory 90 zł
moj nr tel: 668-460-063
POZDRAWIAM



Temat: Amortyzatory
Jakie amortyzatory polecacie do Opla Astry Classic I? W Oplu chcieliby za
komplet orginalnych okolo 1000 zl, warto tyle za nie dac?




Temat: sportowe amortyzatory
Witam podepne sie do tematu mam pytanko czy Spręzyny i amortyzatory od opla tigry bedą pasowac ?? do Astry f 1.7 isuzu ?? bo kolezanka ma do sprzedania kompletny zawias i nie wiem czy kupować czy nie warto ;P



Temat: Amortyzatory
Witam! Jakie amortyzatory lepiej kupic do opla astry kombi(gazowe czy olejowe)? ktore sa trwalsze?



Temat: Amortyzatory
czesc,mam do kupienia amortyzatory od vw golfa 3 (tylne i przednie sportowe 4 szt. ze sprezynami za 350zł) i nie wiem czy beda pasowaly do opla astry
hackback 1,4 16v, moze ktos sie zna na tych sprawach. Dzieki i pozdrawiam



Temat: Opel astra 1.6i 1992 rok - tył mocno przysiada na dołkach
witam mam pytanie bo w moim oplu jak wpadnę w zaniżenie jezdni to tył mi mocno przysiada aż tłumik przyciera o asfalt tylko wtedy gdy jade w tójke i ktoś siedzi na tyle, czy to są amortyzatory do wymiany czy sprężyny?



Temat: Jakie amortyzatory do VECTRY B?
Mozesz rowniez poszukac Delphi. To sa oryginalne amortyzatory do Opla. Z
tego co wiem to sa produkowane w Polsce. W przypadku astry I mojego taty
okazaly sie byc tansze od KAYABA.

Milych zakupow,
Andrzej.





Temat: Sprzedam/Kupię/Zamienię
sprzedam kilka gratów

bebny + szczęki opel ASTRA I (wąskie szczęki)
sprężyny seria przód i tył
amortyzatory tył olejowe 65% skuteczności
sprężyny tył Skoda Felicia 1.9 D - seria

ceny śmieszne



Temat: Stalaki e30

moze kupiłeś jakąś felgę z Opla, są bardzo podobne do tych z e30 (chociaż nie wiem czy tam są takie ET)...

Miałem kiedyś stalówki z astry. miały takie duże ET że opona oparła się z przodu o amortyzator. Teraz mam fele z seata i jest ok



Temat: Kupie - Sprzedam
sprzedam samochod OPEL CORSA B rok produkcji 1995 przebieg:108tys. pierwszy wlasciciel, niepalacy, samochod garazowany, bezwypadkowy, samochod jest charakterystyczny i dosc atrakcyjny, wsadzilem w niego cale serce, moja inwencje tworcza oraz olbrzymia kupe pieniedzy





wyposazenie:

SILNIK:
- Stożkowy filtr powietrza [JOM],
- dolot zminego powietrza,
- planowana głowica,
- sportowy wałek rozrządu,
- zawory dolotowe z SEATA IBIZY 1.5,
- zawory wydechowe z Opla Astry 1.6,
- zmienione oprogramowanie,
- większa przepustnica OPEL ASTRA 1.6,
- przelotowy uklad wydechowy,
- brak katalizatora,
- tłumik końcowy [M-TECH] 100mm

ZAWIESZENIE:
Przód: sprężyny [VENTURA] -40/mm, amortyzatory gazowe [KAYABA]
Tył: sprężyny [VENTURA] -40/mm, amortyzatory gazowe [KAYABA]
HAMULCE: Przód: klocki [FERODO], tarcze [EBC]
Tył: bębnowe [bęben 200mm - standard]

KOŁA:
Obręcze: felgi [RONAL] 14"
Opony: 185/55R14

STYL:
- spoiler GSi,
- przyciemnione szyby,
- nakładki na tylne lampy,
- przednie lampy z czarnym środkeim,
- grill,
- lusterka m3 look z migaczami

WNĘTRZE:
- białe tarcze zegarow,
- sportowa kierownica [SIMONI RACING],
- naba [OMP],
- nakładki na pedały [OMP],
- alu gałka zmiany biegów [SIMONI RACING],
- fotele kubelkowe [BiMARCO]

AUDIO: - radioodtwarzacz mp3 [JVC] kd/lhr/7,
- 2 glosniki średniotonowe[JBL],
- 2 wysokotonowe [BLAUPUNKT],
- głosniki [JBL] 3 drozne 210W,
- tuba [MAGNAT] schumacher edition 480W,
- wzmacniacz 400w

CENA SAMOCHODU W TEJ KONFIGURACJI TO: 19000PLN do uzgod.

lub w innej konfiguracji:
ZAWIESZENIE: amortyzatory gazowe [KAYABA]

HAMULCE:
Przód: klocki [FERODO], tarcze [EBC]

KOŁA:
Obręcze: felgi [RONAL] 14"
Opony: 185/55R14

STYL:
- spoiler GSi,
- przyciemnione szyby,
- nakładki na tylne lampy,
- grill,

CENA:13500PLN

kontakt:
u2bono@o2.pl
tel:888118128 Maciek
gg:5014085



Temat: Opel Astra Clasic - opinie


Mam problem. Mam na oku Opla Astre 1.6 16V z 96r (kombi) ze Szwajcarii.  Czy
moze mi ktos poradzic jak taki samochodzik sie sprawuje? Osiagi, spalanie,
awaryjnosc...


Ja mam 1.6 16V Family '97 (sedan) kupiony w PL (polski)
zuzycie paliwa sledzilem do ok. 50 tys km przebiegu -srednia wyszla ok 8.6
l/100
Obecnie ma przejechane 118tys, nigdy nie zostalem na drodze z pow. awarii
samochodu (raz pekla miska olejowa po uderzeniu w kawal stali na drodze-lekko
kapalo-laweta z assistanca), wymieniany akumulator (10.2002), tarcze ham.
(11.2002), rezystory nawiewu (01.2003 - ale to spaprali przy wymianie filtra
przeciwpylkowego-niedokladne zlozenie-zalalo rezystory na myjni i zardzewaily),
amortyzatory (nie pamietam kiedy, ale jest na googlach :) ), zwieszenie
(06.2003 - silentblocki z prawej strony, 09.2003 galka ukl.kierown. ), konczy
sie ostatni tlumik (ale jeszcze nie ma dziury...), termostat (12.2002) pojawily
sie minimalne slady korozji(pod lusterkami, dach nad tylna szyba), wiecej nie
pamietam...(oczywiscie + stand. materialy eksploat. olej Mobil 1 co ~12-15tys,
2x plyn hamulcowy, 3(4?) razy klocki, rozrzad (wraz z pompa wodna) i swiece po
60tys, opony...

wrzesien 2003 skrecajacy w lewo maluch wjechal mi pod maske :( - maluch:kasacja?
ja wrocilem po "odgieciu" zderzaka

Acha, silniki ECOTEC Opla 1.4, 1.6 16V lubia brac olej (podobno nie ma reguly-
zdarza sie nawet w nowych, instrukcja podaje astronomiczne zuz.maks. (cos ze
7l/10000km, sa takie co nie biora prawie nic), u mnie ostatnio trzeba dolac ze
2l/15000, co razem z litrem "zapasu" po wymianie daje litr/5000 :(, juz kupilem
10w40 (Valvoline), podobno (zazwyczaj) pomaga wlanie gestszego oleju (taki
wlasnie zaleca Opel), ale jeszcze nie zmienialem...

A tak ogolnie jestem b.zadowolony i zamierzam jeszcze kilka lat pojezdzic...

Wojiech Stopa





Temat: Jakie autko do 13 tysięcy?


Oczywiście idąc za trendem - sprowadzane zza zachodniej granicy. Na dzień
dzisiejszy brałbym Opla Astre 1.6 16V (ECO-TEC) z rocznika 96/97.


Witam,

ja sobie powiedzialem ze astry nie kupie bo:
ojciec ma astre 14 16V kombi od nowosci, produkcja a raczej skladana u
Niemcow (u nas jeszcze wtedy nie robili w budzie kombi). Obecnie autko ma
przejechane ok 140 kkm, jazda 50% miasto, 50% trasa. Z tego co pamietam
problemy mial juz z:
- sprzeglo przy ok 75kkm (choc mialo ciezkie zycie - bardzo czeste
wysprzeglanie przy zwolnieniach etc etc.)
- amortyzatory norma przy ok 65kkm
- rozrzad norma 2x przy 60 i 120 kkm
- urwana w czasie jazdy pompa wspomagania, efekt rozwiercanie bloku pod nowe
szpilki, przewiercenie kanaliku olejowego, wycieki oleju, zamkniecie doplywu
oleju do walu i panewek.
- korby i panewki przy 110kkm, jedna korba pekla w czasie ponownego rozruchu
auta , ktore odmowilo checi do jazdy 4 kilometry za serwisem opla (domniemam
wine warsztatu - zatarcie, przegzanie, zwiazane z zatkanym kanalikiem
olejowym).
- montowany w aso przy odbiorze auta alarm odmowil dzialania po 4 latach
- rozrusznik do wymiany, przyczyna byl przetarty kabelek instalacji
alarmowej, ktory zazebial bendyks w czasie jazdy (prawie go rozerwalo)
- aku bezobslugowy opla padl po 2 latach
- silnik tylnej wycieraczki po 4 latach
- ostatnio dlubalem z przelacznikami przy kierownicy (samoczynnie zapalaja
sie dlugie, ...)
- fabrycznie montowane halogeny przeciwmgielne (brak kostek, przewody na
skretke i izolacje, zakladane byly juz po nasej stronie granicy)
- rdza, coraz wiecej rdzy (lakier - grafit metalic).
- spalanie: miasto 9 - 10 l/100km, trasa przy ~ 140 km/h ok  8l/100km

Na koniec jeszce moje wrazenia, 7 lat wstecz bylem zachwycony tym autem,
przesiadlem sie z poloneza. Z czasem uzbieralem na wlasna Sierre 2.0 i astra
stracila, stracila bardzo wiele na rzecz auta starszedo 2x. Dzis jak wsiadam
do astry to sie zastanawiam jak kiedys bylem w stanie pojechac tym np z DC
do Poznania i na zad.
S

Pozdrawiam





Temat: Trochę nowości :)


Niemieckie wydanie magazynu Auto Motor i Sport opublikowało pierwsze, oficjalne zdjęcia nadchodzącej generacji Opla Astry, która będzie produkowana w Gliwicach.



Stylistyka czwartej generacji samochodu została zainspirowana modelem Insignia, który zdobył zaszczytną nagrodę Samochodu Roku (World Car of the Year). Dzięki temu przedstawiciel klasy kompakt wygląda teraz bardziej dostojnie, idąc ewidentnie w kierunku segmentu premium. Jednak wygląd zewnętrzny nie ominęła fala krytyki. Przednia część samochodu opada dość nisko w dół, co jednak zostało podyktowane względami bezpieczeństwa pieszych.

Podstawową jednostką w nowej generacji Astry będzie silnik o pojemności 1,4 litra produkujący moc 90 koni mechanicznych. Standardowo zostanie wyposażony w technologię Stop/start. Dla kierowców oczekujących sportowych osiągów zostanie przygotowana wersja tej jednostki z kompresorem, dzięki któremu jej moc maksymalna podskoczy do 180 koni mechanicznych. W gamie nie zabraknie również jednostek wysokoprężnych oraz znanego silnika o pojemności 1,7 litra (110KM).

Póki co dokładniejsze dane techniczne samochodu są raczej skrzętnie ukrywane. Można się jednak spodziewać, że auto wydłuży się o jakieś 15cm. Prawdopodobnie w nowej generacji pojawi się napęd na wszystkie koła oraz system amortyzatorów o zmiennym tłumieniu. Na liście wyposażenia pojawią się takie elementy jak elektryczny hamulec parkingowy, system adaptacyjnego oświetlenia czy asystent parkowania.

Nowa Astra będzie dostępna w kilku wersjach nadwozia. Na pewno pojawi się Astra Sport Tourer oraz Astra GTC, z nowym sześciocylindrowym silnikiem. Oficjalny debiut samochodu jest przewidziany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Produkcja samochodu będzie się nadal odbywać w śląskich Gliwicach.



Temat: warto kupic Opla Astre ?

nie przyjzalem sie dokladnie, ale chyba jest bo pisze jeszcze intercooler
wiec chyba turbo jest ;-))

a konkretni mnie interesuje to czy ile kkm wytrzymuja klocki i czy jesli
faktycznie ma 133 kkm to czy nie trzeba moze amorkow zmieniac... tak
chociaz
teoretycznie bo wiem ze to zalezy od wielu rzeczy ?

ile pali mniej wiecej i czy w miare rzwawe jest... chyba ze sie do jutra
nim
przejade ;-))

i jeszcze jedno: ile silnik kkm moze wyciagnac przy standardowej jeździe ?
i
czy czesci drogie (głównie pasek rozrzadu, wtryski) ?

Rafal


Pasek rozrzadu nie jest drogi do zrobienie jesli go zrobisz profilaktycznie
(zanim strzeli, wiem cos o tym bo ostatnio w mojej starej Mazdzie, ktora to
juz miala isc na sprzedaz musialem remont robic)
W kazdym dobrym warsztacie wszystko Ci powiedza, klocki, tarcze itd
podejrzewam ze przy takim przebiegu to juz sprzeglo, natomiast jesli chodzi
o amortyzatory to trudno stwierdzic, moja jak kupowalem to miala 128000
przejechane (ksiazka serwisowa) i amorki mozna juz by bylo wymienic, ale nie
trzeba bylo, nie wymienilem i zrobilem nia 50000 i sprzedalem, jezdzi do
dzis i bardzo ja sobie chwala w firmie gdzie ja kupili. Co mi padlo?
silniczek od sopryskiwacza
wlacznik swiatej awaryjnych (wada astry)
podswietlenie deski
skrzynia ciezko chodzila (w serwisie robili i starczalo to na jakies 1000km
a potem znowu)
nowe wycieraczki :-P
swiece zarowe
akumulator
wiem ze nowemu wlascicielowi padl rozrusznik i zaczyna miec klopoty z
zawieszeniem (auto ma juz prawie 200000)
generalnie samochod ladnie mi sluzyl w jezdzeniu po warszawie i calej
polsce, glownie w gorach (cztery miesiace mieszkalem i pracowalem w
Zielencu, kupilem dwie zimowki na przod i jechal przez kazda zaspe)
Bylem nim tez w Szwajcari na nartach (cztery osoby, pelen kufer i trumna na
narty na dachu) na niemieckich autobahnach paliol bardzo malo (4,9 !!!! z
takim ladunkiem)
jak jezdzilem nim sam, np Katowicka to ciolem nim ok 170 km/h
Jak na swoja klase dosc duzy kufer, deska rozdzielcza nachylona lekko do
kierowcow
Po wsadzeniu radia Pioneera + zmieniarki okazalo sie ze ma bardzo dobre
glosniki fabryczne
Duzo osob jezdzacych ze mna dziwilo sie ze to Diesel, a to dlatego ze w
srodku byl naprawde cichutki
przeglady robilem u Miniewskego w Warszawie (ponos najlepszy ASO Opla w
Warszawie) i taki ostry serwis kosztowal mnie 2200 ale wtedy to mi duzo
wymienili i rzetelnie powiedzieli co by sie jeszcze przydalo zrobic i za
ile.
Osobiscie namawiam, ale to tylko moja opinia :-)
acha jeszcze jedno, moj diesel mail 65 KM !!!!!

Pozdrawiam





Temat: Zawieszenie w Oplu Astrze ?


Proszę o informacje na temat zawieszenia sedana Opla Astry. Czy jest to w
miare trwałe zawieszenie , ile mniej więcej może wytrzymać na polskich
drogach (lat , km), co najszybciej "pada" , ile wytrzymują amortyzatory ,
na
co zwrócić uwagę.


pociągać za koła i drążki i zwrócić uwagę na luzy, gdzie i co stuka, również
w czasie jazdy posłuchać, generalnie jak przed zakupem każdego używanego
auta :)

posiadana przeze mnie astra f na oryginalnym zawiasie jeździła 90 kkm i
sześć lat
najszybciej padają (dostają luzów) łączniki stabilizatora i tuleje
(silentblocki) wahaczy, oraz końcówki drążka
musiałem wymienić sprężyny na przodzie, bo dziwnie potraciły po jednym
zwoju, oraz amory, bo prawy trzymał dużo słabiej od lewego
no i tuleje wahaczy też, bo były już prawie bez gumy, przy okazji łączniki
stabilizatora i końcówki drążka, bo pierwsze się urwały przy próbie
odkręcenia, a na drugich nie dało się ustawić zbieżności (korozja)
tyłu właściwie to nie ruszałem, poza niedawną wymianą sprężyn, bo poprzednie
były już za miękkie i zbytnio siadało auto przy większym obciążeniu (np.
pięć osób w aucie oznaczało haczenie o garby na parkingach osiedlowych bądź
hipermarketowych)
tylne amory na szarpakach wyszły nawet dobrze (68 i 69 %), ale na wiosnę i
tak je wymienię, bo nie wierzę w te testy, za to przejechane 140kkm i ich
wiek skłania mnie ku temu (wymiana w ASO 389 zł), no i po rozbujaniu nie
zatrzymują się od razu, tylko dodatkowe połowiczne bujnięcie robią ;)

generalnie jest to w miarę trwałe i łatwe do naprawy zawieszenie, dużo
tanich zamienników, przykładowo łączniki stabilizatora po 23 zł, które można
wymieniać pod blokiem na lewarku mając, tuleje na upartego też, ale
wygodniej dać 50zł/wahacz za robotę ;)





Temat: opel astra
Tato! A Tomasz powiedzial/a ...:


| Witam
| Na co zwrócić szczególną uwge przy zakupie 10-letniej
| astry 1.7D.
| Pozdrawiam
| Roman

a) gdy nie jest powypadkowy to
1) rdza


ponoc nadkola tylne, mocowania tylnych amortyzatorow


2) cisnienie sprezania, jak ma klopoty z odpalaniem


koniecznie sprawdzic niezaleznie od klopotow z odpalaniem.


3) stan amorkow i hamulcow


a to akurat to mat. eksploatacyjne


4) stan sprzegla ew. posluchac halasu ze skrzynki biegow na zalaczonym i
wylaczonym sprzegle


5) sprawdzic alternator (ladowanie) i rozrusznik.
 Akumulator kupic i wymienic latwo i niedrogo,
ale tez mozna sprawdzic.

6) ukl wspomagania - czy nie cieknie

7) ukl chlodzacy - czy nie cieknie

8) ukl hamulcowy - czy nie cieknie

9)czy komputer bledow nie zglasza.(a tam jest komputer?)

10)czy napinacze pasow/poduszki nie sa wystrzelone
napnacz poznac po tym - ze "gniazdko"
do mocowania pasa jest jakby wciagniete pod fotel

to swiadczy ze bylo bum ,jesli naprawione dobrze to nic
ale jesli napinacze nie zrobione - tzn ze nie bylo
DOBRZE naprawione.

11) nagrzac samochod - przejechac sie (min 5 km)
i sprawdzic jeszcze raz i jeszcze raz ;)


najlepiej podjechac na jakas stacje


najlepiej. bo podniosa i mozna obejrzec dokladniej
czy mocowanie zawieszenia nie rdzewieje.
czasem cos powiedza madrego CArman, Kwikfit(shell)
Norauto czy inne zarazy albo darmo robia
albo za 20-30 PLN


ostatnio opel robil taki minimalny przeglad gratis


byle warsztat z podnosnikiem wystarczy.

PZdrwm

WOocash





Temat: Astra czy ZX?


| Czy szanowni grupowicze mogą mi udzielić porady co wybrać?
| Opel astra 1.6 '92r 130kkm?
| czy
| Citroen ZX 1.4 '94r 85kkm?


Witam, w tej cenie raczej ZX. Sprawdź dokładnie wyposażenie - może sie
okazać bogatsze - nadwozia ocynkowane nie ma problemów z rdzą - mój ma
już 8 lat i nie rdzewieje :)
Co do czesci zamiennych wiele podzespołów podchodzi od P306 - bo te
samochody robione sa na wspólnej płycie. W Zx-ie masz skretna tylna
belke wiec auto znacznie lepiej trzyma się drogi w ciasnych wirażach.
Auto generalnie mało awaryjne - wygodne, choć nie jest to jeszcze
"hydropneumatyk" :)
Oryginalne i mniej "chodliwe" na "wtórnym" rynku :)
Poza tym to cytryna ;))))) Bardzo przyjemny samochód.
Aha jeszcze jedno - od dawna już przesuwana/dzielona/składana tylna
kanapa - tak jak w reklamowanym teraz stilo :))


| Czego się można spodziewać po takim 10-latku?


Słusznie ktos tu powiedzieł - zalezy od własciciela - autku nalezy sie
choćby minimum uwagi. Tak czy inaczej nalezy zrobic przegląd przed
kupnem sprawdzic amortyzatory itp.


| O citroenach nie mam zielonego pojęcia. Czy to trwałe samochody? Może ktoś
| jeździ i coś poradzi?


Bedziesz mia dodatkowe pytania piszna priva albo na liste citroena
www.citroen.autko.pl ale tam zginiesz w lawinie dobrych porad - warto
jednak z tego skorzystać :))


| Aha, cena obydwu około 10kPLN


Trudno wyrokować nie znając stanu auta...

**************************************************
Piotr Bulek - Kraków
grafitowa cytrynka ZX 1,9TD '93

**************************************************





Temat: Peugeot 307 WRC!
Peugeot 307 WRC!

Peugeot podtrzymuje swój marsz przez najbardziej sportowe zakamarki motoryzacji. Tę emocjonującą wycieczkę rozpoczął w lutym 1983 roku prezentacją modelu 205 Turbo 16, towarzyszącą premierze "cywilnego" odpowiednika - popularnej "205-tki".

W czerwcu 1998 przyszła kolej na model 206 i jego sportową wersję, 206 WRC, którą dziś doskonale znamy z rajdowych tras całego świata. Na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września) zadebiutuje najnowsze, sportowe dziecko francuskiego lwa - model 307 WRC!

Wersja "World Rally Car" została oparta na najdroższej wersji modelu 307 CC. Wygląd nowej "rajdówki" utrzymywany był dotąd w ścisłej tajemnicy przez dział Peugeot Sport. Więcej o tym aucie dowiemy się podczas salonu we Frankfurcie.

Dane techniczne Peugeota 307 WRC:
Silnik:
Typ: XU7JP4
Liczba cylindrów: 4
Pojemność: 1997 ccm
Moc maksymalna: 300 KM przy 5250 obr/min
Moment obrotowy: 580 Nm przy 3500 obr/min
Głowica cylindrów: aluminiowa
Zawory: po 4 na cylinder
Blok cylindrów: aluminiowy
Wtrysk paliwa: Magneti-Marelli Step9
Turbosprężarka: Garrett Honeywell
Sprzęgło: węglowe, trzy tarcze 6''
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, Hewland
Dyferencjały: aktywny z przodu, z tyłu i centralny
Zawieszenie: McPherson przód i tył
Amortyzatory: Peugeot
Hamulce:
Przód: wentylowane tarcze 370 mm 8-tłoczkowe zaciski
Tył: tarcze 370 mm 4-tłoczkowe
Wymiary:
Rozstaw osi: 2,610 m
Długość: 4,344 m
Szerokość: 1,770 m
Wysokość: 1,370 m
Koła: O.Z. 8x18"
Opony: Michelin 20x65x18"
Waga: 1230 kg
Pojemność baku: 90 litrów
Paliwo: zgodne z normami FIA
Olej: Total

Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel Astra i Volkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166 i Kia SA

Źródło: interia.pl



Temat: Black bandit czyli F125p
Witam wszystkich serdecznie chcialbym przedstawic wam moje auto jest to fiat 125p z roku 1981 przynajmniej jezeli chodzi o bude.
Silnik to kultowa jednostka 2.0 dohc pochodzaca z roku 83 zaadoptowana z fiata 132 podpieta do skrzyni skosnej V oraz walu polonezowskiego.
Zawieszenie to amortyzatory monroe gazowe na osi przedniej plus sprezyny z poldka trucka skracane o 2 zwoje a tyl to puki co amortyzatory gazowe power tec - 40mm z opla astry gsi
Silnik przeszedl gruntowny remont ma przejechane dopiero 1450 km wiec nie mozna go przeciagac na biegach blacharka zostala zrobiona zupelnie od nowa czarny metaliczny lakier brak listw bocznych gladka tylnia klapa wszystkie kierunkowskazy biale brak kierunkow na blotnikach rejestracje przeniesione pod zderzak zarowno z przodu jak i z tylu poszerzone felgi motylkowe pomalowane pod kolor auta z chromowanymi parapetami przyciemnione szyby i spora ilosc chromow.Niektorzy pewnie widzieli to auto na allegro i powiedza ze kupilem gotowca a to wcale nie jest prawda poniewaz auto w moich rekach przeszlo juz wiele przerobek lub poprostu napraw ktorych poprzedni wlasciciel zapomnial uwzglednic w ogloszeniu chociazby brak hamulcow o czym przekonalem sie w drodze powrotnej.Co zostalo juz przeze mnie zrobione wymiana zawieszenia pompa paliwa i hamulcowa poszly na smietnik caly czas walcze z elektryka swiatel zamontowane w koncu jakie kolwiek chlodzenie gdyz poprzedni wylasciciel tez o tym zapomnial.Naprawione zostaly zamki i auto w koncu sie zamyka.Plany na najlbizszy czas wymiana gaznika z polonezowskiego 1.6 na webera 34 zalozenie cenntralnego zamka moze elektryka szyb na wiosne wspomaganie kierownicy zmiana resorow na 3 piorowe klepane wymiana wydechu seria pojdzie na smietnik troche lepsze audio zmiana tapicerki jak i foteli na troche bardziej sportowe i inwestowanie w kolejne konie mechaniczne.Zdjecia mysle ze kolega *MysterY* podrzuci poniewaz juz widzial to auta i pomagal przy paru rzeczach oraz mial okazje sie ze mna przejechac po nieduzym odcinku i jego tez prosze o zamieszczenie zjdec ktore posiada poniewaz ja mam nieauktualne bez widocznych przerobek pozdrawiam Michal



Temat: Bertone by Gibon!


Opel Astra Cabrio Bertone
Rok: 1994
Kolor: granatowy
Przebieg: 165 000 km

*** Dane techniczne ***

- Silnik 1,6 benzyna
- Elektryczne szyby
- Elektryczny dach
- Wspomaganie kierownicy

*** Przeróbki stylistyczne ***

- Grill bez znaczka
- Białe kierunki // przód
- Przód zderzak Gsi + Dokładka wzor Rieger [laminat]
- Tył zderzak + dokładka[laminat]
- Podwójny wydech
- Przód/ Tył - Zawieszenie z regulacją twardości(całość: Sprężyny + amortyzatory) / (Koni) /
- Przód/Tył rozporki kielichów / (D&W) /
- Siłowniki maski / (Inxx) /
- Alufelgi 215/40/16 / (Borbet BS) /
- Dystanse tył / 20 mm na stronę /
- Powyciągane tylne błotniki
- Kolektor wydechowy od C20XE
- Polerowana klawiatura zaworów
- Aluminiowa gałka zmiany biegów
- Usunięte boczne listwy karoserii
- Progi m3look
- Boczne lusterka m3look z kierunkami
- Gładka tylna klapa / usunięty znaczek,zamek i blenda /
- Środek auta w srebrnym wykończeniu, w trakcie jest robiona biała skóra
- Sportowa kierownica + naba / Victor /
- Podświetlnie licznika na niebiesko / diody led /
- Skórzane mieszki / biegów & hamulca ręcznego /
- Pojedyńcza wycieraczka / przód
- Lampy tył, Lexus Black
- Chromowane kratki nawiewu
- Chromowane rygielki drzwi

*** zestaw Car-Audio ***

- Radioodtwarzacz dvd 7 cali Indash
- Wzmacniacz Blaupunkt GTA 4 750watt
- Tuba Pioneer TSw - 450watt
- Głośniki drzwi przednich Blaupunkt - 190 watt
- Głośniki boczków tylnich Baupunkt - 210 watt
- Głośniki wysokotonowe z przodu -300 watt
- Zestaw dvd z monitorem w zagłówku słonecznym pasażera

Zdjęcia są wykonane jeszcze jak nie było tylnich lexusów, oraz pojedyńczej wycieraczki z przodu.W miarę dalszych zmian będę starał sie umieszczać zdjęcia.W planach jeszcze wiele więcej zmian ale o tym później....



Temat: 1
Ja oczywiście także mogę się rozpisywać na temat komfortu jazdy i innych zalet mojej Tempry SW.

Wcześniej jeżdziłem dłużej kilkoma autami:
- Mazda 626 coupe 2.0,
- Mercedes 190E 2.0,
- Oltcit Club 11RL,
- Renault Laguna 1.9d,
- Opel Astra 1.4i.
oraz całą masą innych niemieckich, francuskich, japońskich itd. itp. aut

W porównaniu do wyżej wymienionych komfort jazdy Tempry porównuję śmiało do Mazdy, Merca i Laguny. Oczywiście te auta były lepiej wykonane i cichsze ale nie o tym piszemy w tym wątku.

Generalnie jadąc Temprą kombi ma się wrażenie jak by się płynęło (oczywiście nie do przesady jak np. w Poldku gdzie przy hamowaniu auto nurkuje). Nie wiem jak to jest w sedanach gdyż wersja S.W. ma trochę inne amortyzatory z tyłu i nie wiem czy jeszcze nie ma jakichś innych zmian konstrukcyjnych w stosunku do sedanów.

Ostatnio jak były drzwi otwarte w salonach Renault, miałem wątpliwą przyjemność jazdy testowej nowym Clio III. Jak już napisałem, nie było w tym niczego przyjemnego, bo poza słabymi osiągami tego auta, komfort jazdy pozostawiał chyba najwięcej do życzenia. Zawieszenie twarde, fotele twarde - co to za komfort?! Żeby toto jeszcze jakoś jechało to zrozumiałbym to utwardzenie zawieszenia (w końcu ma pewne predyspozycje na sportowe auto), ale jak mi Pan z salonu powiedział, że jechałem topową wersją ze 100-konnym silnikiem 1,4 to po prostu odwróciłem się i wyszedłem z salonu. Oczywiście przyspieszenie bylo nieco lepsze od mojej Tempry, ale na miłość boską to auto waży prawie 2x tyle co Clio i jest starsze o 13 lat (no i kucyków ma mniej).

No ale kończąc kwestię Tempry to bez wątpienia moge uznać to auto za bardzo dobrze (jak na mój gust) zestrojone. Lekkim mankamentem może być zachowanie się (przechylanie) na zakrętach (szczególnie w S.W.), ale wszystko to jest do przewidzenia i nie odstaje mocno od norm w tego typu autach.

Reasumując, Tempra - That's it!



Temat: Potrzebuje waszej pomocy kupuje e34 2.5 tds
Witam

Moje bmw miało przy zakupie w Niemczech 190tyś km oryginalnie.
Wujek kupił je dla siebie bo często jeździł polska niemcy bo tam pracuje tutaj mieszka itd...

W bmw była jeszcze w Niemczech wymieniona turbinę (zapewne niemiec zorientował się że pali olej a ASO zaleciło wymianę turbiny ale nie przyniosło to poprawy), po przywiezieniu do polski wujek stwierdził że za dużo pali mu oleju i kazał zmienić pierścienie przy tym rozrząd, zawory, regulatory zaworów, sprężyny zaworów, pompę wody, uszczelnienie pompy bo ponoć się pociła - przyznam ja nic nie widziałem... no ale wujek chciał auto perfekcyjne łącznie włożył w nie ok 5tyś zł (mam rachunki na większość napraw)

Zrobił nim prawie 100tyś km przez 2lata i nic nie padło
następnie wymienił pasek wieloklinowy i wymienił łożyska w alternatorze, amortyzatory przód
olej zmieniany zawsze po 8-10tyś km

i wpadł na pomysł sprzedaży auta bo chciał dokończyć budowę domu
i tak ja nabyłem TDS-a i po roku posiadania jedyne co wymieniłem to: klocki hamulcowe i przednie tarcze - chodź wymiana tarcz nie była konieczna.

Jedyne co chce wymienić to przekładnie kierowniczą bo ma luzy a to mnie irytuje, chodź dodam że przegląd przeszła bez problemu

Może ktoś ma na sprzedaż przekładnie do E34 ? lub wie gdzie można kupić regenerowaną lub ile kosztuje regeneracja.

I powiem wam jedno gdzie za taką kasę kupi się samochód z:

6 cylindrowym silnikiem diesla
skórą
klimą
kontrolą trakcji
tempomatem
i tym czymś co nie da się opisać
porostu BMW to coś więcej niż zwyczajny samochód
wiem że części kosztują ale kupując inny samochód o podobnym standardzie części też kosztują. Ludzie porównują TDS-a do jakiegoś opla astry 1.4 sorki ale to zupełna pomyłka i dlatego przy takim porównaniu cena części i eksploatacji wydaje się straszna.

Pozdrawiam
Darek




Temat: Cudze chwalicie swego nie znacie ;) Malec 1.4T
Po temacie Indiego o tico 144Km postanowaiłem wam przybliżyć malca znajomego, który nie jest gdzies tam z Japini od skośnookich ale z Polski a dokładnie Z Bielska jednostka z Uno 1.4 + dołożona Turbinka

zespół napedowy:
- silnik:jednostka 1372ccm pochodząca z fiata uno komputer i wiązka fiat uno+bis,
kolektor wylotowy seria,
- skrzynia biegów: seryjna z Uno 1.4 98r, 5 biegowa, synchronizowana w pełni
- sprzęgło/docisk : orginalne fiat Uno
- chłodzenie: chłodnica z opla astry 2.0 z 1 wiatrakiem i umieszczona z przodu, nagrzewnica

zawieszenie:
- przód :resor dorabiany, sklepany, dodatkowe pióro, obcięte odbojniki o około 1,5-2cm, amortyzatory dorabiane na zamówienie
- tył :typu McPerson z fiata uno 1.4 sprężyna dorabiana na zamówienie, dodatkowe odboje gumowe

hamulce:
- przód :tarcze polonez, zaciski fiat 125p
- tył :tarcze uno, zaciski polonez
- ręczny :standard

ogumienie/koła:
-lato:
przód: 175/50 R14, felga seat ibiza 5.5"
tył: 185/50 R14, felga seat ibiza 5.5"
-zima: przód i tył: debica winter 155/65 R13, felgi uno

nadwozie:
-wloty na chłodnicę w przednim pasie,
- rury aluminiowe doprowadzające płyn chłodniczy do silnika wewnątrz kabiny,
- dodatkowy włącznik wentylatorów chłodnicy,
- pospawane cale nadwozie,
- poszerzenia dorabiane,
- nadwozie w pełni odchudzone

Co do osiągów bez Turbo to około 8s do setki z Turbo około 5s do 100km/h :mikołaj:

Jesli ktoś chce jakieś cudo super zrobić to zapraszam na stronke

http://www.autogargas.prv.pl/

P.S. na stronce są też inne cuda i wynalazki ;)

Podziękowania dla Kazy za zgode ;) na publikacje ;p



Temat: Polonez 3.0 RS Twinturbo
Silnik:V6, 2936cc, 12v, moc seryjnie 145KM
GT: silnik od Forda Scorpio, świece Denso, dwa filtry stożkowe, układ wydechowy o średnicy 80mm od Jelcza Turbo, tłumik środkowy od Audi, tłumik końcowy K. Malon, pompa paliwa od Forda Scorpio, instalacja Nitro własnej konstrukcji (mokra – dodatkowy wtryskiwacz paliwa)
Napęd
Tylny, 5 biegów
GT: skrzynia biegów od Forda Scorpio, wał od BMW, kompletny most od Fiata Argenty
Zawieszenie
Przód: wahacze poprzeczne
Tył: oś sztywna, resory piórowe
GT: z przodu skrócone o dwa zwoje sprężyny od Poloneza Trucka, z tyłu resor wyklepany oraz dołożone jedno dodatkowe pióro, amortyzatory Monroe, dystanse z tyłu 40mm na stronę
Hamulce
Przód: tarczowe
Tył: bębnowe
Koła
Obręcze: 7x15”, RH
Opony: 195/50 R15 (przód), 205/45 R15 (tył); Michelin Pilot Sport
Styl
Przedłużona maska, wlot powietrza na masce, zmieniona atrapa, środek reflektora polakierowany w kolorze nadwozia, zapinki na masce, zderzak przedni od Poloneza Plus wraz z dokładką do Renault Megane Coupe, siatka aluminiowa Jacky, pojedyncza wycieraczka, lusterka a la BMW M3, brak klamek oraz bocznych kierunkowskazów, polakierowane listwy boczne, progi Carzone, zderzak tylny od Poloneza Plus wraz z dokładką do Opla Astry, aluminiowa osłona nad końcówką wydechu, czysta klapa, spoiler tylny Elba, przyciemnione tylne lampy, szachownica namalowana na nadwoziu, ciemne szyby, brak oznaczeń
Wnętrze
Kierownica Raid, wytoczona naba, sportowe pedały, białe zegary, wkomponowany prędkościomierz od Forda Scorpio, gałka dźwigni zmiany biegów to tłok od motoroweru, biało-niebieski mieszek dźwigni zmiany biegów
Audio
Sprzęt: JBL 800W




Temat: II pytanie: Astra czy 306
Ja sie ciesze ze wybrales Astre (ja glosowalem za ASTRA)
A tak swoja droga to i tak Astra jest lepsza od 306


Na wstepie wielkie dzieki za opinie o 306.

Do problemu wyboru auta:
- Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....
- 306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....
podszedlem, poki co, teoretycznie, bo "dane empiryczne" bede mial
dopiero po jazdach probnych 306.

Wymiary/ciezar/bagaznik
Astra: 4051/1696, 1060kg, 360 dm3
306: 4030/1680, 1090kg, 338dm3
Podobnie, ale "+" dla Astry za bagaznik

Moc, moment, do setki, Vmax:
A: 100KM/6200rpm, 148Nm/3500rpm, 11.5sek, 190km/h
306: 90KM/5600rmp, 135Nm/3000rmp, 13.8sek, 179km/h
Drugi "+" dla Astry

Spalanie wg CE93/116
A: 10.7/6.1/7.8 l/100km
306: 10.4/6.2/7. l/100km
Minimalne roznice.

Halas 50km/h (III), 100 (IV), 130 (V), hamowanie ze 100
A: 62/70/73 dB, 41,4m
306: 62/71/75 dB, 42,6m
Maly "+" dla Astry

Ceny czesci zamiennych A/306:
reflektor przedni: 230/288zl.
filtr powietrza: 36/28zl.
blotnik: 320/382zl.
amortyzator przod: 197/297zl.
Taniej dla Opla..

Srednia usterek wg TUV, auta 3 letnie:
A: 2,4% (19 miejsce)
306: 4,2% (62 miejsce)
Coraz bardziej przekonuje sie do Opla.

Utrata wartosci po 3 latach (wg Eurotax)
A: 40,5%
306: 40,7%
Leb w leb.

Z ciekawosci porownalem cene Astry Family 1,6 16V z cena 306 wzbogacona
o wyposazenie takie same jak w Oplu (oba
cenniki z maja, wersje sedan):
Astra: 48000zl (z ubezpieczeniem)
306: 45814zl +1125(metalik)+1038(poduszka
pasazera)+3887(ABS)+1936(radio)+1197(el. lusterka, termometr, auto
wycieraczki)=54997zl +6.5%(ubezpieczenie)=58572zl.
Przy czym w 306 mam ekstra automatyczna regulacje wycieraczek, a w
Astrze rekaw do przewozu nart (co mnie bardzo
cieszy) i "gibane" zaglowki.

Nurtuje mnie pytanie:
Czy polepszenie wlasciwosci jezdnych wynikle z zastosowania tylnej osi
samoskretnej warte jest 10 tys zl?

 Uklony,
Alek Grzwacz

PS (z ostatniej chwili)
Z zalem stwierdzam, ze nie bede mial okazji do przetestowania 306 "na
zywo", bo dealerzy Peugeota nie maja zadnych
samochodow do jazd probnych:-(

Moze, kiedy za kilka lat bede znowu zmienial auto, to dam Peugeotowi
szanse.

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl






Temat: II pytanie: Astra czy 306
Na wstepie wielkie dzieki za opinie o 306.

Do problemu wyboru auta:
- Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....
- 306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....
podszedlem, poki co, teoretycznie, bo "dane empiryczne" bede mial
dopiero po jazdach probnych 306.

Wymiary/ciezar/bagaznik
Astra: 4051/1696, 1060kg, 360 dm3
306: 4030/1680, 1090kg, 338dm3
Podobnie, ale "+" dla Astry za bagaznik

Moc, moment, do setki, Vmax:
A: 100KM/6200rpm, 148Nm/3500rpm, 11.5sek, 190km/h
306: 90KM/5600rmp, 135Nm/3000rmp, 13.8sek, 179km/h
Drugi "+" dla Astry

Spalanie wg CE93/116
A: 10.7/6.1/7.8 l/100km
306: 10.4/6.2/7. l/100km
Minimalne roznice.

Halas 50km/h (III), 100 (IV), 130 (V), hamowanie ze 100
A: 62/70/73 dB, 41,4m
306: 62/71/75 dB, 42,6m
Maly "+" dla Astry

Ceny czesci zamiennych A/306:
reflektor przedni: 230/288zl.
filtr powietrza: 36/28zl.
blotnik: 320/382zl.
amortyzator przod: 197/297zl.
Taniej dla Opla..

Srednia usterek wg TUV, auta 3 letnie:
A: 2,4% (19 miejsce)
306: 4,2% (62 miejsce)
Coraz bardziej przekonuje sie do Opla.

Utrata wartosci po 3 latach (wg Eurotax)
A: 40,5%
306: 40,7%
Leb w leb.

Z ciekawosci porownalem cene Astry Family 1,6 16V z cena 306 wzbogacona
o wyposazenie takie same jak w Oplu (oba
cenniki z maja, wersje sedan):
Astra: 48000zl (z ubezpieczeniem)
306: 45814zl +1125(metalik)+1038(poduszka
pasazera)+3887(ABS)+1936(radio)+1197(el. lusterka, termometr, auto
wycieraczki)=54997zl +6.5%(ubezpieczenie)=58572zl.
Przy czym w 306 mam ekstra automatyczna regulacje wycieraczek, a w
Astrze rekaw do przewozu nart (co mnie bardzo
cieszy) i "gibane" zaglowki.

Nurtuje mnie pytanie:
Czy polepszenie wlasciwosci jezdnych wynikle z zastosowania tylnej osi
samoskretnej warte jest 10 tys zl?

 Uklony,
Alek Grzwacz

PS (z ostatniej chwili)
Z zalem stwierdzam, ze nie bede mial okazji do przetestowania 306 "na
zywo", bo dealerzy Peugeota nie maja zadnych
samochodow do jazd probnych:-(

Moze, kiedy za kilka lat bede znowu zmienial auto, to dam Peugeotowi
szanse.





Temat: Olej - skrzynia biegów KADETT
Dokładnie jest to koniec 1989r. Silnik 1.6 na 1-punktowym wtrysku (założyłem
gaz)
przebieg 178 000


50 % - amortyzator kwalifikuje się do wymiany (ja wymieniałem przy 60% i po
wymianie byłem w szoku).


Gość z CARMAN'A powiedział że min to 25% poniżej trzeba wymienić


Czy samochód ma centralny zamek ? Jeśli nie to należy sprawdzić
ograniczniki
drzwi.


Nie ma centralnego, po otworzeniu dzrzwi na maxa i ich lekkim ruszaniu raz w
jedną raz w drugą stronę wydobywają się bardzo podobne stuki (trzaski) z
miejsca ogranicznika (właśnie!) ale w trakcie jazdy drzwi mam zamknięte:))?
Jak je usunąć?

I jeszcze jedno. Z tyłu w kołach mam lekkie luzy na lożyskach cay można je
zlikwidować (słyszałem że jek to się zrobi to mogą zacząć "wyć")

pozd
pogo


| Nie wiesz przypadkiem ile oleju wchodzi do skrzyni? Jakaś nazwa tego
oleju?
 Do skrzyni wchodzi 2 litry - nazwy oleju nie pamiętam (każdy do Astry z
silnikiem 1.6 będzie pasował)

| Ostatnio byłem na przeglądzie w CARMAN-ie co do zawieszenia
(amortyzatory w
| bardzo dobrym stanie z przodu 74% i 60% przyczepności i tył ok 50% gość

50 % - amortyzator kwalifikuje się do wymiany (ja wymieniałem przy 60% i
po
wymianie byłem w szoku). Najlepiej tył sprawdź w następujący sposób:
otwórz
klapę bagażnika i mocno naciśnij, przy sprawnych amortyzatorach powinieneś
mieć
problemy z naciśnięciem samochodu, jeśli będzie poddawał się lekkiemu
naciskowi
to amortyzatory już nie najlepiej trzymają. Zadziwiająca jest różnica z
przodu
74 i 60% - wygląda to na wymianę jednego z amortyzatorów (a powinno się je
wymieniać parami)
| powiedział że jest luz na jakiejś gałce (ale nie tragiczny)- jedna z
przyczyn
trzęsienia się samochodu na nierównościach

|  Przy hamowaniu (ze znacznej prędkości) czuję drżenie na kierownicy
jakiś -
| czas temu wymieniałem klocki - najprawdopodobniej trzeba przetoczyć
tarcze
hamulcowe

| Dodatkowo w ostatnim czasie zaczęły dochodzić lekkie metaliczne stukania
na
| wysokości mocowania drzwi z lewej i prawej strony:
Czy samochód ma centralny zamek ? Jeśli nie to należy sprawdzić
ograniczniki
drzwi.

Napisz jaki to Kadett - który rocznik, jaka wersja, przebieg będzie
łatwiej coś
poradzić.
Pozdrawiam
A. Opel Kadett 1.6i  1991r.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






Temat: Astra
mam obecnie astre 1.6 100KM z wielopunktowym i jest to calkiem fajny

i do tego drozsze w utrzymaniu. najlepsze w kategorii 16v sa chyba 1.4,
ale w pelni podzielam zdanie na temat 1.6 75 KM, prawie nie czuc roznicy
do wersji 100-konnej a wytrzymalosc i tania eksploatacja gwarantowane...

zrobilem 180tyskm wersja 1.4 60 KM rok 94, wol straszny, ale niezwykle
wytrzymale scierwo - nigdy mnie nie zawiodl, montowany w enerdowku,
zawsze serwisowany o czasie w ASO - jedyny mankament to blacha bukiert
korozji, ale kolor bialy  ze wzgledu na to ze byl najtanszy podobno nie
dostawal kompletu galwanizacji blach i generalnie malo odporny.

pozdr
robinson


Witam

| Mam zamiar kupić kilku letnią Astrę 1.4 16V, 1.6, 1.8 lub 1.6 16v.

nie kupuj 1.6 16V - silnik 1.4 16V jest zdecydowanie lepszy; a jezeli
chodzi o 8 zaworowe to silnik 1.6 75KM jest najbardziej udana
konstrukcja Opla sposrod wszystkich silnikow;

| proszę o jakieś uwagi odnośnie tego auta (werja 3 lub 5 drzwi).

na moj gust do 3 dzwiowa wersja jest zdecydowanie ladniejsza,
natomiast z technicznego punktu widzenia 3-drzwiowki sa zawsze
stabilniejsze;

| Czy probowa3
| ktoś te auta tuningować (zawieszenie, filtry, świece, wydech,
chip.....) ile
| to wychodzi i czy warto.

mysle, ze sporo kasy - np. koncowy tlumik supersprinta to wydatek ok.
1500zl - ale aby naprawde cos tam poprawic nalezy wymienic caly
wydech - czyli lekko wydasz 5000zl, a moze wiecej;

zawieszenie - hmm, normalny amortyzator to wydatek ok. 200zl/szt.,
sprezyna tez kosztuje podobnie - a te lepsze sportowe to kosztuja
pewnie sporo wiecej;

najlepiej daruj sobie ten tuning, w szczegolnosci chip i filtr - a
reszta,  jak widzisz to kupa kasy - lepiej chyba dolozyc i kupic
mocniejsze autko, a jezeli ma to byc Astra to polecam wersje GSI 2.0
16V 150KM (ostatecznie stara poczciwa 8-zaworowke 2.0 115KM, ktora ma
niezla charakterystyke momentu obrotowego), ktore to maja fabrycznie
sportowe zawieszenia;

--
MaciejP






Temat: Koszt eksploatacji samochodu?
jak osoba pracująca 7 lat w serwisie Opla stwierdzam że nikt Ci nie odpowie
na to pytanie
wiele zależy od
- styl jazdy - klocki i tarcze (bębny) no i katowanie auta wpływa na
wszystko
- trasa / miasto / wieś - zawieszenie
itd itp etc ....
kolejny element to chcesz spędzić 5 lat w aucie które ci się nie podoba a
koszt jednostkowy przeglądu jest o 200-400 zł
niższy ? bez sensu !! wydajesz 12000 zł rocznie na paliwo (benzynka) a
liczysz drobiazgi
inna sprawa to ponad przeciętny przebieg 40 000km to sporo - sam robie koło
50 000
na chwilę obecną frajdę z jazdy daje mi Renault Laguna 2,0 (139 KM)
klimatronik, radio ze zmieniarką
nie cieszy się zbytnią popularnością u złodziei !!
w oplu będą Ci wyciagać wkłady lusterek lub całe - dodatkowe koszty których
nie przewidzisz
szukasz oszczędności kupuj diesla.
aha no i jednak proponuję wycieczkę przez kilka serwisów w celu uzyskania
szaacunkowego kosztu przeglądów okresowych - auta nie kupuje się zza
klawiatury

jak coś więcej chcesz wiedzieć to pisz Pan - wybierzesz auto napisz to
powiem czy dobry wybór
Pozd Kuba


Chciałbym oszacować koszty eksploatacji samochodu przy założeniu, że
roczny
przebieg wyniesie 40tys km, kupie nowe auto i uzywac go bede 5 lat. (czyli
od 0 do 200tys km). Auto ma byc klasy kompakt czyli np. Megane, Xsara,
Corolla, Almera, Astra itp. (chodzi mi o szacunek będący raczej wypadkową
dla modeli z tego segmentu niż odniesienie się do awaryjności konkretnej
marki!

Dlatego chciałbym zapytać co ile km zwykle następuje wymiana poniższych
elementów:

Klocki hamulcowe
Okladziny hamulcowe(o ile hamulce są bębnowe)
Tarcze hamulcowe
Tlumik
Amortyzatory (przod)
Amortyzatory (tyl)
Półosie napędowe
Tarcza sprzęgła
Alternator
Rozrusznik
Opony letnie
Opony zimowe
Akumulator
Łożyska
Pasek rozrzadu
Pasek klinowy (napędowy)

Ew. Inne?

Z gory dziekuje,
Jarek






Temat: Astra Sportive - zmiana zawieszenia / instalacja gazu?

Witam, zdaję sobie sprawę, że tematów analogicznych było ze 3 ale mój jest trochę inny.

Wypatrzyłem całkiem ładną i nie bardzo drogą Astrę II (98r.) 1.6 16v Sprortive w okolicy.

Moja podstawowa obawa dotyczy zawieszenia (drogi u mnie są mierne), wyczytałem że nie różni się ono bardzo (20mm nizej to chyba nie wiele) ale asekuracyjnie zapytam, ile mogłaby kosztować konwersja zawieszenia na standardowe astry? Czy to kwestia tylko amortyzatorów czy czegoś jeszcze? W lokalnym salonie Opla (pytałem orientacyjnie) powiedzieli mi że to koło 800zł, pewnie dałoby się to zrobić taniej - ale czy jest sens?

Druga sprawa, to chciałbym mu od razu zaprząc sekwencyjny gaz - nie będę jeździł za wiele, ale wole jednorazowy wydatek i później tanią jazdę. Pytanie, czy instalacja gazowa w takim samochodzie się sprawdza i czy jest sens ją zakładać?

Sprawa trzecia, byłbym wdzięczny gdybyście powiedzieli na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? To będzie moje pierwsze auto i nie chciałbym się przejechać.


Hej..mam Esterę II 2.016v kupiłem ją w czerwcu tego roku..po tygodniu jazdy wrzuciłem gaz sekvencyjny Stag.300 i jeździ bez zarzutu..zrobiłem już nią jakieś 15 tyś. polecam tą instalacje jeśli chodzi Ci o koszty to jest ona najlepszym rozwiązaniem koszty/jakość. jakieś 2.2-2.5 tyś zł. ja mam na podzespołach Tomasetto ponoć to najlepsza firma w tych pieniądzach..
Ale jak mało jeździsz to nie zakładaj żadnej bo szkoda kasy taka esterka spali od 7-10 l na 100km.
Przy zakupie zwróć uwagę na silnik bo 1.6 lubi brać olej także zrób tak ja weż ją do warsztatu diagnostycznego; w dobrym warsztacie powiedzą Ci jaki jest ogólny stan nadwozia,zawieszenia, silnika(poziom węglowodorów w normie oznacza ze oleju nie bierze)..powodzenia w zakupie..ja nawet nieźle trafiłem..;p



Temat: przebieg auta - ford focus


| Wole niemieckie 150tys niz polskie 100ty

jakieś uzasadnienie ? zwlaszcza ze mail wyżej jest odwrotna sugestia - czyli
kupić z Polski rok młodszy i z mniejszym przebiegiem
pzdr bogdan


coz handluje samochodami pare dobrych lat i jezdzilem wieloma
uzytkowanymi w polsce i wieloma swiezosprowadzonymi. Wnioski - auto
ktore jezdzi w polsce dostaje o wiele bardziej po d... niz te z
zachodu. Wlasciwie na dziesiatki ostatnich moich aut nie ma żadnego
wyjatku od tej zasady. Nieprawdą jest ze Niemcy nie dbają o auta-
zwlaszcza o te droższe (audi itp) dbają wyjątkowo. Dlatego tez ceny
tych marek trzymają sie tam dosc wysoko mimo czesto starego rocznika.
Przykladów móglbym mnożyć, ostatnio mialem Astre (2 miesiece w
kraju) 220tys, wlasciciel niemiecki do konca serwisowal auteczko, mimo
duzego jak na opla przebiegu auto technicznie bylo idealne , zero
stuków, wyciekow, szumu łozysk itd mimo 13 lat!  Jechalo sie tym jak
nowką z salonu :)
Jak kupie "polską" astre - sredni przebieg okolo 10letniego auta to
120tys - to mozna sie zalamać. Amortyzatory juz conajmniej drugie i
walą, auto wybite, uklad kierowniczy- straszne luzy itp itd. Nikt mnie
nigdy nie przekona do auta uzytkowanego w polsce w konkurencji do aut
zachodnich. Dla siebie tylko i wylacznie bym sprowadzal lub kupowal
sprowadzonego , ewentulanie krotko w kraju uzytkowanego. Nie pisze juz
o Fiatach itp bo dla tych aut 100tys w Polsce to juz 3/4 zywota (czyt.
powazne remonty przed nami).
Dla aut w Polsce magiczną granicą jest ok 100tys po ktorej trzeba
zaczac powazne przygladać sie autku, w niemczech ta granica jak dla
mnie jest sporo powyzej 150tys. Oczywiscie wszystko zalezy od kierowcy
i modelu ale to takie moje luzne spostrzeżenia co do aut sredniej
klasy.





Temat: Ople i nie tylko - WAŻNA MODYFIKACJA


Ople i nie tylko - WAŻNA MODYFIKACJA

Jestem posiadaczem astry i od dawna skarżyłem się na [fabrycznie]
twarde zawieszenie. Dlatego z kolegą inżynierem wykonaliśmy zabieg
(niestety czasochłonny) zmiękczenia zawieszenia. Bowiem o tym czy
zawieszenie jest twarde czy miękkie nie decydują amortyzatory (one
tylko dotyczą wybierania), lecz sprężyny (jeśli są miękie to auto
"płynie").
Dlatego warto zmiękczyć sprężyny własnym sposobem.
W tym celu wzięliśmy 40 worków cementu (akurat takie miałem) i
włożyliśmy do kabiny na 10 dni. Razem ok.2000kg. Nie należy
przesadzać. W przypadku astry (kolega wyliczył), max to ok. 2500 kg.
Siedzenia warto zabezpieczyć folią malarską.
Po 10 dniach wyjęliśmy worki, podnieśli opelka na lewarku i ustawili
na cegłach (koła w swobodnie muszą wisieć).
Takie "naciąganie" musi trwać ok. 7 dni. WAŻNE! Pomieszczenie
(np.garaż) należy ogrzewać do ok. 28-30 stopni, np. mocną farelką. Ja
mam gaz, to ogrzewałem gazem.
Po tym samochód wrócił do normalnego użytku.
Zawieszenie jest O NIEBO miększe. Czuję się jakbym jechał citroenem z
"kulami" i to wysokim modelem.
Przyjemnie kołysze i rewelacyjnie wybiera dziury. Na polskie drogi -
cudo. Od teraz pokonuję tory kolejowe bez wielkiego zwalniania.
Słychać jak koła pracują (wybierają), ale kabina dalej płynie. Progi
zwalniające pokonuję na dwójce, ok. 30 km/h, a inni zwalniają prawie
do zera.
Niektóre dziurawe drogi, które mnie denerwowały wybojami, teraz
pokonuję z przyjemnością - bo trzęsie mniej o jakieś 80%!
Polecam każdemu!

WAŻNA UWAGA!!!
Bardziej auto przechyla się na boki przy zakrętach - no nie jest to
sportowe zawieszenie i jest to zrozumiałe.


Ty, a Ty co ? Prowadzisz warsztat Opla, że namawiasz użytkowników tej marki
do niszczenia swoich samochodów ? :))))
A poza tym jesteś nudny i juz nawet nieśmieszny - zbyt często się powtarzasz
z tym żartem.





Temat: Calibra 2.0 16v

Mieliśmy kiedyś Mante GSI 88 rok jedna z ostanich modeli

Pamiętam, zdaje się biała? W Otmęcie na XXX lecia stoi taka żółta ze spojlerkami, z czerwonymi malowanymi wstawkami. Ładnie się prezentuje.

A jeśli chodzi o Calibrę, to co do prowadzenia, układu kierowniczego, nie mam nic do dodania. Prowadzi się jak na moje potrzeby i gust, idealnie. Fakt, nie jest twarda jak deska, i przy ekstremalnych sytuacjach nie wychodzi jej to na dobre. Ale nie jest nieprzewidywalna, zakręty w poślizgu na trasie z Opola za Boguszycami to w lecie czysta przyjemność. Choć amortyzatory nie są zbyt sztywne, za to da się podróżować "z rodzicami" na dłuższe trasy. Wcześniej jeździłem D.Fiatem, Golfem II, Felicja, Astra, nowytm Passatem, Volvo S60. I jakoś ciągle najprzyjemniej jest w Calibrze Astra z zawieszeniem GSI też się fajnie prowadziła, Passat w porównaniu do nich już bardziej nieprzewidywalny a Volvo jakiś taki nieczuły. To naturalnie subiektywne odczuciem ale w Calibrze po prostu czuć drogę.
Wewnątrz cicho, nie skrzypi, tłumienie dobre. Silnik ma dość ładny "chrypiący" klang.
Wnerwia mnie sprawa gazu, bo to II generacja i jest parę uciążliwości opisanych na początku. Poza tym regularnie giną mi zaślepki w listwach progowych pod lewarek - towar poszukiwaniy i niestety wystarczy autem postać w Opolu przez nockę i zaślepek nie ma.
Hamulce super, ale wyraźnie słabną po nagżaniu. W v6 i Turbo są większe tarcze.
Nie podoba mi się praca skrzyni biegów, szczególnie kiedy jest zimna - biegi wchodzą wolno. Ojciec ma Passata i tam chodzi wszystko jak brzytwa. W tej działce Opel się nie popisał. Jeździłem Vectrą B z 2001r., taka sama sytuacja. Z mechanicznych "ułomości" to pękające kolektory, słabej jakości przewody gumowe i czujniki elektryczne.
Pozycja za kierownicą idealna, niska, siedzenia profilowane, widoczność dobra.
Aaaa byłbym zapomniał - ogrzewanie do d... albo i jeszcze gorzej. Światła też, ale wymieniłem na ksenonowe i problem zniknął. Oryginalne po prostu się nie nadają do jazdy w nocy, ale trzeba pamiętać że tak "wąskie" otwory reflektorów w 1989 roku to była absolutna nowość.



Temat: Vectra C vs Octavia
Witam


Jeśli tylko nie będziesz woził więcej niż 1 pasażera to Octavia ujdzie :)


Glownie jezdze sam ale czasami kogos sie do auta wpakuje. Fimowa Octavia 1.9
TDI jezdzilismy w 3 i tez nie bylo zle, w sumie to nie wymagam od auta za
wiele.


| - slyszalem o problemach z silnikami 2.0 i 2.2 w Vectrach C (podobno sie
| rozyspuja przy wiekszych przebiegach) ?
Coś w tym jest jeśli chodzi o pompy wysokiego ciśnienia a nie silnik sam w
sobie. Ale raczej bym podchodził do tego na spokojnie - po prostu źle
eksploatowane pompy (paliwo, zapowietrzenie...) lubią sprawić kłopot.


A co masz namysli mowiac klopot ? Paliwo jak pisalem, zawsze na firmowkach
kupuje.


| - silniki 1.9 CDTI w Oplu sa strasznie czule na paliwo (tankuje tylko na
| firmowych ale roznie bywa) To prawda ? Co oznacza owa "czulosc" ?
Z zasłyszanych opinii (ja mam jeszcze za mały przebieg :) ) to są to
raczej jedne z najbardziej niezawodnych silników wśród tych z CR.


Tez sadze, ze to przesada ale spytac zawsze warto.


Widziałem taki ze średnim poniżej 5 l/100km w spritmonitor, ale masz
rację, że takie spalanie jest bardzo trudno osiągnąć.
Moje spalanie masz tutaj:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
Jeżdżę raczej dynamicznie, choć nie tak jak dawniej ;)


Jezdze spokojnie, miasto to w granicach przepisow i rozsadku, trasa raczej
tez. Gum nie pale w kazdym razie.


Sam to raczej niewiele sprawdzisz... a uwagę należy zwrócić chyba na
zawieszenie - to już nie Astra II w której było pancerne zawieszenie i na
dodatek tanie w naprawie :) za to Vectra lepiej jeździ :)


Ale szyby, pasowanie blach czy plastikow to chyba obejzec mozna. Tak w sumie
kupowalem obecna Astre II i prawde mowiac jezdzi niezle. A czy AII na
pancerne zawieszenie to nie wiem, po roku wymienilem tylne sprezyny
zawieszenia ale mogly byc niewymieniane od nowosci auta - 2000 rok. A o co
chodzi z tym zawieszeniem w Vectrze ? jakies wyjatkowo felerne ?
Amortyzatory, sprezyny, wahacze czy co tam jeszcze jest moga sprawic klopot
na polskich dro.. tfu dziurach ?

Pozdrawiam
Camel





Temat: Warto ???(Astra kombi)


Warto sie zainteresowac ta oferta?:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=36733506
co ewentualnie sprawdzic (sam a pozniej z mechanikiem)


Cena wydaje się być niska. Na zdjęciach widać niemieckie blachy,
podejrzewam, ze w cenie nie ma formalnosci czyli akcyzy, przegladu,
tlumaczen, zawiadczenia z US itp. Dolicz koszt karty pojazdu 500 pln.

Sam mozesz sprawdzic bezwypadkowosc optycznie, czy szyby z jednego rocznika
(powininna miec cyfre 7 na wszystkich szybach, ewentualnie 6), napinacze
pasow bezpieczenstwa (zolte wystajace jezyki lub slady po ich obcieciu i
zacisnieta harmonijka pasa swiadczy o wystrzelonych pasach), kontrolka
airbagów (cwaniaki podpinają pod inna kontrolkę np. ABSu i wtedy gasną w tym
samym czasie), rysy na plastiku na podszybiu mogą swiadczyc o przesunieciu
na niego maski, ogolnie szczeliny pomiedzy elementami karoserii, stan
wnetrza (siedzenia, pedały, kierownica).
A tak wogóle to proponuje udac się z właścicielem do ASO Opla na tzw. stan
kontroli pojazdu, który jest teraz gratis. Możesz pojechać z kims kto zna
sie troche na blacharce i poprosic o wejscie na halę serwisową i popatrzec
od spodu. Jesli chodzi o ten darmowy przeglad, to sprawdza stan zawieszenia
(amortyzatory, sprezyny, wahacze, tuleje itp.) , lożyska kół, układ
wydechowy, tarcze i klocki, ewentualne wycieki pod silnikiem, jakosc płynu
hamilcowego i chlodniczego, stan akumulatora, filtry. Ogólnie warto. Ja
byłem ze swoją astrą więc tym bardziej polecam przed zakupem. Dla swietego
spokoju mozesz zaplacic za podlaczenie do komputera i wykonanie diagnostyki,
pewnie z 50 pln.

pozdrawiam





Temat: Vectra C vs Octavia
a jak dbac o pompe?


Witam

| Jeśli tylko nie będziesz woził więcej niż 1 pasażera to Octavia ujdzie :)
Glownie jezdze sam ale czasami kogos sie do auta wpakuje. Fimowa Octavia
1.9 TDI jezdzilismy w 3 i tez nie bylo zle, w sumie to nie wymagam od auta
za wiele.

| - slyszalem o problemach z silnikami 2.0 i 2.2 w Vectrach C (podobno sie
| rozyspuja przy wiekszych przebiegach) ?
| Coś w tym jest jeśli chodzi o pompy wysokiego ciśnienia a nie silnik sam
| w sobie. Ale raczej bym podchodził do tego na spokojnie - po prostu źle
| eksploatowane pompy (paliwo, zapowietrzenie...) lubią sprawić kłopot.
A co masz namysli mowiac klopot ? Paliwo jak pisalem, zawsze na firmowkach
kupuje.

| - silniki 1.9 CDTI w Oplu sa strasznie czule na paliwo (tankuje tylko na
| firmowych ale roznie bywa) To prawda ? Co oznacza owa "czulosc" ?
| Z zasłyszanych opinii (ja mam jeszcze za mały przebieg :) ) to są to
| raczej jedne z najbardziej niezawodnych silników wśród tych z CR.
Tez sadze, ze to przesada ale spytac zawsze warto.

| Widziałem taki ze średnim poniżej 5 l/100km w spritmonitor, ale masz
| rację, że takie spalanie jest bardzo trudno osiągnąć.
| Moje spalanie masz tutaj:
| http://www.spritmonitor.de/en/detail/193004.html
| Jeżdżę raczej dynamicznie, choć nie tak jak dawniej ;)
Jezdze spokojnie, miasto to w granicach przepisow i rozsadku, trasa raczej
tez. Gum nie pale w kazdym razie.

| Sam to raczej niewiele sprawdzisz... a uwagę należy zwrócić chyba na
| zawieszenie - to już nie Astra II w której było pancerne zawieszenie i na
| dodatek tanie w naprawie :) za to Vectra lepiej jeździ :)
Ale szyby, pasowanie blach czy plastikow to chyba obejzec mozna. Tak w
sumie kupowalem obecna Astre II i prawde mowiac jezdzi niezle. A czy AII
na pancerne zawieszenie to nie wiem, po roku wymienilem tylne sprezyny
zawieszenia ale mogly byc niewymieniane od nowosci auta - 2000 rok. A o co
chodzi z tym zawieszeniem w Vectrze ? jakies wyjatkowo felerne ?
Amortyzatory, sprezyny, wahacze czy co tam jeszcze jest moga sprawic
klopot na polskich dro.. tfu dziurach ?

Pozdrawiam
Camel






Temat: dziwne stuki


Jestem posiadaczem Opla Vectry '89
Od 2 tygodni z przodu auta dobiegaja takie dziwne przytlumione stuki,


To ponoc normalne w Oplach, tym bardziej w starych.


slychac je nawet przy lekkich nierownosciach drogi.
Wyczuwam je tez jak wcisne pedal sprzegla.


tego to akurat nigdy nie spotkalem...


Wczoraj pojechalem do warsztatu zeby zobaczyl co to moze byc. Posprawdzal
na
jakies maszynie czy nie ma luzow,
zbadal tez amortyzatory i wszystko w porzadku. Sam tez przejechal sie i
mowi
ze slyszy ze cos wali, ale nie ma pojecia co to moze byc.


A czy ten gosc cos wogole wie  o Oplach ? Ja mam goscia, ktory sie
specjalizuje we francuzach i japoncach, ale umie zrobic chyba kazdy samochod
i jeszcze nigdy mnie nie poslal w droge z przykazaniem: "wiedz, ze dzwoni,
ale ja nie wiem gdzie"... Moze wiec pora zmienic warsztat ?


Macie moze jakies pomysly co to jest??? Wiem ze ciezko tak z opisu
odpowiedziec na ten problem, ale moze ktos z Was
mial juz cos takiego.


W mojej Astrze to byly akurat przeguby, ale to to chyba nawet mechanik
amator by stwierdzil (ale wydaje mi sie ze w Oplach jest to stosunkowo
nietrwaly element). Tyle ze moja Astra witalem sie z kraweznikiem przy dosyc
sporej predkosci, przez co zawieszenie nigdy juz nie doszlo do siebie :-)
Z kolei teraz mam francuza i podobne stuki wynikaly ze zuzytych gum
stabilizatorow i tulei wachaczy (to kosztuje niewiele :-)
Jednak co jest nie tak u Ciebie dowiesz sie, jak pojedziesz do porzadnego
warsztatu. Mozesz sprobowac w autoryzowanym Oplu. Wycene naprawy powinni
robic za darmo.

pozdrowienia

marcin





Temat: Corsa-to brzmi dumnie!

Tez mam Corse, moja jest modelem 3-drzwiowym i ma tylko 45KM. Pierwszym
samochodem, ktory sobie sprawilem byl Ford Taunus, bryka zatem spora,
zarowno w srodku, jak i na zewnatrz. Mam wiec mozliwosc porownania z
duzym samochodem:


pytania :
1. Czy w swej klasie nie za mało miejsca - przede wszystkim tył.


tylna kanapa - za waska (ale to taka wielkosc samochodu), zas bagaznik
owszem krotki, ale gleboki.

2. Czy silnik nie ma za słabych parametrów jak na te czasy (por. fiat
punto).


silnik 1.2 (45KM) zdecydowanie tak, ale 1.4 (60KM) raczej nie. Jest to
przeciez samochod maly, glownie miejski.
Do wyjazdow poza miasto wersja 1.2 absolutnie sie nie nadaje. Jezdzilem
wersja 60KM i wydaje sie byc odpowiednio mocna (chyba, ze wieziemy 4
osoby)

3. Czy nie za ciężki jak na takie małe auto (spalanie).


faktycznie sporo pali, tu przewaza wersja 45KM, ktora w jezdzie
miejskiej osiaga latem ok. 6.5 litra, zas zima na krotkich dystansach
(do 6km z zimnego silnika) nie przekracza 8l. Z informacji znajomych
wynika, ze 60KM pali ok litra wiecej

4. Czy nie przereklamowany !?


Corsa nie, Astra tak. Kupilem Opla tylko dlatego, ze zostalem pozbawiony
fabrycznie nowego poldka, zas ople nie sa zbyt popularne wsrod
zlodzieji, a samochod potrzebny jest mi do pracy.

Jednak mam kilka uwag do Corsy (dotyczy wersji 45KM, na oponach 145/80):

1. zbyt miekkie tylna amortyzatory (na poprzecznych nierownosciach
pasazerowie tylnej kanapy obijaja sie o dach)
2. glosne wybieranie nierownosci przez przednie zawieszenie
3. powolne spadanie obrotow silnika do poziomu biegu jawowego (dochodzi
nawet do 2 sekund po zdjeciu nogi "z gazu")
4. powolna reakcja silnika na "dodanie gazu"
5. miekka przednia szyba (laminat), choc pozostale sa hartowane

Byc moze jako posiadacz Corsy mam nieco wypaczony punkt widzenia, tym
bardziej, ze jezdzilem tez demoludami, o komforcie ktorych nic nie
wspomne.

DAniel Pichor





Temat: Focus czy Astra
JaccekZ dnia 13 lut 2004 z grabkami w dloni grabil(a) sobie tak:


Oto jest pytanie?
Mam zamiar nabyc i sie mocno zastanawiam.
Astra 1.4 16v Njoy kontra Focus FX Gold
O rade prosze i z góry dziekuje


raczej
Focusa 1.8
przez pierwsze 2-3 lata (60-80k km) bedzie jezdzil,
ma dobre zawieszenie (lepsze niz Astra , ktora ma zalezny tyl na belce
wleczonej - dobrze sie jezdzi ale pasazerowie NAPRAWDE cierpia, kierowca
nie bo przod w miare dobrze sie sprawuje.)

w tym czasie popsuja ci sie el. szyby, lusterka, klima, ogrzewanie
przedniej i tylnej szyby, ale nic krytycznego....

potem (po 4 latach) rdza Ci go zezre ;) :)

jesli juz Astra (jesli chcesz pojezdzic nim dluzej niz 4-5 lat - wiecej
niz 150k km) to kup  1.8 16V

1.4 16V nie kupuj - to dosc dziwny silnik
sprzed 10 lat bez mala...
i nadal rwie paski rozrzadu....

1.8  16V moze nie jakis super (u Opla) , tez leciwy
ale zdecydowanie bardziej elastyczny o plaskim przebiegu momentu....
taki do jazdy na codzien bez pilowania...

jest jeszcze 1.6 16V - na classica idzie zyc - ale Astra II juz za ciezka
dla niego... ponadto w Astrze II zmienili rozmiar kola
i moment inaczej sie przenosi....

IMHO 1.8 (125KM) to rozsadne minimum na auto o tej masie...

co Cie czeka to:

co 60k km wymiana rozrzadu (z pompa wody) - ok 600 PLN (1200 w ASO)
razem z rozrzadem leca amortyzatory
z amortyzatorami leca pionowe tuleje wachacza
i tak sie to troche kumuluje... niemilo ;)

Od razu przy pierwszej wymianie trza kupic jakies porzadne
(Koni, bilstein) wykosztowac sie - ale miec spokoj....

u mnie jeszcze (do 100k km)
popsul sie :
klakson
i silnik tylnej wycieraczki (ktora sam zalatwilem - bo przymarzla...)
przy 90k km wymienilem (ponoc niepotrzebnie) rolke napinacza paska
wieloklinowego...
przy 100k km urwal sie lacznik stabilizatora przechylu - przednie
zawieszenie ponadto stluklem refklektor przedni (kamyk), tylni (reka ;) )

przy 140 k km

wymienilem pompe wspomagania.
polakierowalem caly samochod procz dachu , tylnej klapy (mam 5d)
i tylnego zderzaka

urwalem ;) osobiscie antene ;)

wymienilem  po raz pierwszy tylne szczeki hamulcowe (bebny tez)
wymienilem tylne silentblocki (po raz pierwszy)

pewnie cos tam bylo jeszcze - ale nie pamietam ;) :)

aaa - przy 75k km "zgazowalem" zabcie by Lovato
- bezproblemowo i profesjonalnie ;) :)

teraz mam 160k km
auto jezdzi i ma sie dobrze....
niedlugo popadne w "granadyzm" na p. Opla Astry Classic ;)))

Najwiecej wydalem na gupkowate przeglady w ASO
gdzie nic nie robili a kase doili... - poki gwarancji
trza jezdzic ale potem doradzam "pa pa"...

PZdrwm

Woocash





Temat: POŻEGNANIE Z TEMPRĄ
Po 9 miesięcznym używaniu Tipo stwierdzam, że ktoś kto uznaje Tipo za normalne auto pewnie takim nigdy nie jeździł. Ludzie, to jest badziewie jakiego jeszcze nie widziałem. Nie mam zamiaru udowadniać, co ile pali, ale spróbujcie pościgać się z Felicią 1.3MPI. Kurcze, auto z tak starym silnikiem 1.3 na łańcuszku rozrządu ma 68KM i 106KN momentu. Spalanie w mieście na poziomie 8l- sprawdzałem. Zgadzam się, że silnik 1.6 może palić 10l w mieście, ale u mnie średnio tyle pali. Zresztą nie tylko u mnie. Na trasie udaje mi się zejść do 8,5 (delikatna jazda do 100km/h). Naprawdę nie chce mi się udowadniać, że dla silnika 1.6 posiadanie 75KM i takie spalanie to obciach. Jak już pisałem kuzyn w Vectrze 2.0 miał po resecie komputera spalanie na poziomie 15l w mieście. Auto pracuje na automacie, a kuzyn w pół roku „zużył” komplet opon. Gość ma ciężką nogę i lubi pocisnąć. Spalanie przy 110km/h jest na poziomie 9l więc prawie tyle co u mnie...W mieście obecnie pali ok. 12l.
Gdyby tylko to było problemem to bym przeżył, ale fatalnie pracująca skrzynia jak w Starze, wszystko się rozsypuje, trzeszczy wali... Skrzynia jesk ok.? Po przejechaniu się VW czy Oplem czuję się jakbym do Stara wszedł. Wajchować trzeba jak w Poldkach, spróbuj szybko z 2 na 3 zmienić i nie zahaczyć. Skok lewarka jest ogromny a wsteczny zgrzyta w każdej skrzyni. Alternator piszczy i wyje co rano, zawieszenie wali, coś gwiżdże. Mój maluch brał mniej oleju niż Tipo. To auto jest nieporozumieniem. To nie jest zresztą wyjątek, bo „chlubną” tradycję ciągnęły też Bravo/Brava a ewenementem była Siena.
Co do zmiany paska to trzeba go samemu naciągnąć jakimś dziwnym urządzeniem, a np. Opel ma mimośrodowy samonapinacz. Pasek jest w Tipo tak ułożony, że po naciągnięciu bardzo łatwo go przestawić. Pomimo, że w Oplu zmieniam sam w Tipo dałem sobie spokój..
Niemieckie auta to nie ideały i również się psują, ale to co widzę posiadając 2 Ople i Tipo to niebo i ziemia. Aha, Tipo było używane tylko na niedzielę, a oba Ople są powypadkowe. 3 Opel; kuzyna Vectra ma 180.000 i on w niej nic nie robi. Jest noga co do aut i nawet pod maskę nie zagląda. Zrobił tak jak ja 10.000 i oprócz zmiany oleju i klocków nic nie robi. Zgadzam się że niemieckie auta są dla ciemnych ludzi, bo kupują i nie muszą co tydzień sprawdzać czy jest olej, szukać co stuka lub który kabelek zardzewiał, albo dlaczego nie odpala...
Wśród moich znajomych i rodzimy przewinęło się 8 Opli (Astry, Vecrty, Zafira,) i 5 Fiatów (Tipo, Tempra, Siena, Bravo, Tipo 1). Opinie tych ludzi są takie jak moje. Wszyscy właściciele Fiatów narzekają na małą moc, duże spalanie, branie oleju i częste awarie elektryki i zawieszenia. Dodatkowo słabiutkie sprzęgło i tarcze. Co do Opla to egzemplarze produkowane w Polsce i stare rdzewieją, mają słabe tłumiki. Żaden właściciel Opla nigdy nie wspominał o braniu oleju u niego, natomiast w Fiatach każdy. Serwisant Opla poinformował mnie, że rzeczywiście w modelach 16V, jeśli długi czas był używany po „dziadkowemu” to ze względu na dużą ilość nagaru i zamulenie silnik zaczynał brać olej. Wystarczyło przepalić go na trasie i wszystko ok. Zresztą silniki 16V są ogólnie bardziej wrażliwe, bo obciążone.
Grafit, naprawa sprzęgła po 90.000km to normalne? Dla mnie nie. Albo tarcze... chociaż to jest specjalność Sieny/Palio. Wymienia się tarcze razem z klockami (informacja otrzymana bezpośrednio z serwisu!). Mówisz guma stabilizatora 30zł. Do Opla cała końcówka kosztuje 17 zł na stronę (25 oryginał).
Opel Astra 1.4 (60KM) 1998r, powypadkowa; 130.000km; zmieniane: pasek rozrządu 2x (30zł + 25 napinacz), amortyzatory (360zł komplet), kopułka rozdzielacza+palec, termostat (30zł, niepotrzebnie bo był sprawny), akumulator (po zwarciu radia), 3 razy klocki, 1x tarcze (tydzień temu, stare mają 1,0cm), 2 x tłumik (80zł – wada Opli, wielkopojemny tłumik). W zawieszeniu robiony był wahacz, ale dlatego, że mój brat uderzył w krawężnik. Założony używany i nie ma żadnych stuków!
Moi najbliżsi posiadają inne auta, Ople, VW, Renault itp. Ja sam mam do czynienia z 3 Oplami prawie codziennie i wiem jak się sprawują. Tak, Opel rdzewieje, ale jest dużo mniej awaryjny od Tipo. Ludzie uważają, że coś jest dobre, bo nie mają porównania. Ja takie mam i moja decyzja o sprzedaży auta zapadła. Pozbędę się Tipo w przyszłym roku i wracam do Opla...
Przed zakupem wielu ludzi mnie ostrzegało, ale uważałem, że to takie plotki. Teraz wiem, że to nie plotki i to, co mówili sprawdza się w 100%. Tak jak jestem przeciwnikiem Fordów i Citroenów tak teraz dodatkowo do grona dołączy Fiat.
Dlatego podtrzymując; jeśli nie masz pieniędzy to możesz kupić Fiata, jeśli masz to zdecydowanie odradzam.
P.S.Znajomi którzy mają Tipo włożyli już w niego tyle ile jest wart (ok. 4-5tys), ale stwierdzili, że jeśli nadal mają wkładać to wolą już się go pozbyć.

P.S.2. nie wiem jak się sprawuje nowe Punto, ale zgadzam się że silniki diesla Fiata są udanymi konstrukcjami. Chociaż biorąc pod uwagę różnicę w cenie ropy i benzyny to zastanawiałbym się nad benzyna+gaz sekwencyjny.



Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 150 postów • 1, 2, 3